Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

Süreçler

Döner Sermaye Süreçleri
 

İş, Proje, Danışmanlık Hizmeti
 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü bünyesinde yürütülecek, iş/proje/danışmanlık hizmetinin yürürlüğe girmesi için;

1- Proje yürütücüsü ve ekibi belirli ise, proje yürütücüsü ile karşı taraf arasında hazırlanmış Protokolü ve Proje Bilgi Formunu Bölüm Başkanlığına iletir.

2- Proje ekibi belirli değilse, iş/proje/danışmanlık hizmeti talep eden Kişi/Kurum/Kuruluşlarca ilgili birime gönderilecek talep yazısı Bölüm Akademik Kurulu’nda değerlendirilerek protokol yürütücüsü ve ekibi belirlenir. Protokol yürütücüsü talep eden kişi/firma/kurum ile hazırlamış oldukları Protokolü ve Proje Bilgi Formunu Bölüm Başkanlığına iletir.

Her iki durumda da ilgili Fakülte Dekanlığı / Yüksekokul / Meslek Yüksekokulu / Merkez Müdürlüğünce değerlendirilerek İlgili Birimin Yönetim Kurulu veya Birim Yöneticisi tarafından onaylanan Protokoller, ÜBYS- Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden fiziki ek olarak Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü'ne gönderilir.

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü'ne gönderilen Protokoller, Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü Yürütme Kurulunda görüşülerek, karara bağlanır. Protokol, karara bağlandıktan sonra yürürlüğe girer.

iş veya hizmetler karşılığında kanuni kesintiler ile varsa yapılan veya hizmetlerle bağlantılı giderler düşüldükten sonra geri kalan tutar hizmet karşılığı olarak; hizmete katkısı bulunan öğretim elemanlarına protokol bilgi formu ile belirlenen katkı oranları dikkate alınmak suretiyle, gelir tahsilatının yapıldığı tarihi izleyen bir ay içinde veya hizmet bedelinin peşin tahsil edilmesi halinde hizmetin gerçekleşme oranına bağlı olarak aylara bölünerek hizmeti veren öğretim elemanlarına ödenir. 

Yapılacak katkı payı ödemelerinde söz konusu oranlara göre işlem yapılacaktır.

Protokol ve Protokol Bilgi Formu ekler kısmındadır.

Protokol hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar:

- Bilgisayar ortamında eksiksiz olarak hazırlanacak olan protokol ve proje bilgi formu için imza sürecinden önce Müdürlüğümüzden görüş alınmalıdır. 

- Protokole eklenecek her yeni madde için Müdürlüğümüz ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

- Protokol metninin her sayfası ilgili kurum ve öğretim üyesi tarafından paraflanacak ve son sayfa imzalanacaktır. Müdürlüğümüze protokol metinleri ve protokol bilgi formu ıslak imzalı olarak gönderilecektir.

- Yapılacak iş/proje/danışmanlık hizmetinde birden fazla fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu öğretim üyesinin yer alması söz konusu ise  her fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu için ayrı protokol yapılacaktır.

- Damga vergisi ödemelerinde işin KDV'siz toplam bedeli üzerinden hesaplama yapılacak ve tek seferde ödenecektir.

- Protokol Bilgi Formu ilgili Öğretim Üyesi ve Dekan/Yüksekokulu Müdürü/ Meslek Yüksekokulu Müdürü tarafından imzalanacaktır.

- Bankaya Protokol ödemesi yapılırken açıklama olarak mutlaka ilgili firmanın adı yazılacaktır.

 

 

Ekler

Protokol Bilgi Formu.xlsx
Protokol Metni.docx